Premium

Minum Arak Tiada Salah, Jepun Mabuk Pun Tetap Maju! - Siti Kassim




 Kalahkan artis dah pula Siti Kassim ni, tak serik-serik dengan pengakuan sendiri padahal semua kenyataan yang dia berikan semuanya salah. Macam-macam hal dah nak bahas, sedap mulut je, main lepas je apa yang ada dalam kepala otak.

 Rasanya Siti Kassim ni memang anti sangat dengan islam. Sebelum ni memang banyak perkara dah dia buat, baru-baru ini masalah pula dengan dia ni ketika pergi Jepun.

Ini kata-kata Siti Kassim ketika lawatan ke Jepun:

 Semua kata alkohol tu tak baiklah tak bermorallah dan akan membawa kearah kejahatan dan membawa kepada berbagai keburukkan. Tidak di Jepun, di Kuil Meiji Jengu mereka pamerkan dengan bangganya di pintu gerbang Kuil. Tempat ini adalah satu tempat ketenangan dan penghormatan antara satu sama lain.



 Saya tak nampak orang Jepun mabuk memberikan masalah kepada masyarakat, sebaliknya mereka adalah bangsa yang produktif di dunia.

 Semua itu berkait rapat dengan kawalan diri dan bukan satu paksaan untuk mengikut nilaimoral anda kepada masyarakat bangsa lain. Ajar manusia tentang rasa hormat dan kepahaman universal tentang perkara yang betul dan salahsudah tentu anda akan peroleh negara yang produktif.

All these people claiming alcohol is ammoral and will lead to all kind of things. Here in Japan, at Meiji Jengu Shrine, it's displayed prominently an the entrance of the Shrine, a place of respect and tranquality.
I don't see Japanese going around drunkard and become problem to their society. In fact they are the most productive people in the world.
It is about self control and not about imposing  your morals and values onto others. Teach people about respect and universal undestanding of right and wrong.then you will have a productive nation.

Antar gambar yang diambil ketika di Jepun.





 
 Bekas tong arak


Minum Arak Tiada Salah, Jepun Mabuk Pun Tetap Maju! - Siti Kassim Minum Arak Tiada Salah, Jepun Mabuk Pun Tetap Maju! - Siti Kassim Reviewed by Duan Wan on September 24, 2017 Rating: 5

No comments:

kekasih

Powered by Blogger.